top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverbruzetgazet

“In Brussel is altijd wel iets te doen, maar het is relaxed en de mensen in Brussel zijn echt open!"





Zoals bij elke start van de week, neemt een nieuwe ambassadeur onze Instagram Stories over. Afrodite heeft Griekse roots, een talent voor grafische vormgeving en engageert zich voor meer vegan in Brussel. Wil je weten hoe een week in Brussel er voor haar uitziet? Volg Bruzet op onze Instagram!


Bruzet: “Hey Afrodite, kun je kort eens vertellen wie je bent?”


Afrodite: “Mijn beide ouders zijn Grieks. Ik ben in Hasselt geboren, maar toen ik ongeveer drie jaar was, zijn we naar Molenbeek verhuisd en een paar jaar later naar Grimbergen, waar ik ben opgegroeid.”


Bruzet: “Welke betekenis heeft Brussel voor jou?”


Afrodite: “Ik heb gestudeerd in Mechelen en daarna nog een jaar in Melbourne, Australië. Voordien was ik écht geen fan van Brussel. Toen ik terugkwam uit het bruisende Melbourne, wilde ik meer zien en doen hier in deze stad. Ik ben in de zomer van 2016 verhuisd naar de Marollen met een vriendin, ZA-LIGE locatie! Na een jaar - van veel te dure huur (lacht) - ben ik verhuisd naar Laken, waar mijn twee nichten en tante wonen. Ik ga sowieso elk weekend naar het centrum en af en toe ook op weekavonden. Ik heb echt nood aan het bruisende leven en soms mis ik dat wel in Laken.”


Bruzet: “En wat is jouw favoriete plek in Brussel?”


Afrodite: “Mijn favoriete plek is nu met het zonnige weer for sure de Vismarkt! Toch kan ik ook echt genieten van een dagje in de Marollen en de Zavel. Gewoon ronddwarrelen, koffietje drinken, alles op het gemak! Ik denk dat ik dat ook gewoon het leukste vind aan Brussel. Er is altijd wel iets te doen, maar het is gewoon heel relaxed en voor mij zijn de mensen in Brussel echt open!”


Bruzet: “Zijn er dingen in Brussel die jij graag zou willen zien veranderen?”


Afrodite: “In Brussel zelf zouden er meer vegan plekjes mogen komen! Er was onlangs een Vegan Festival, wat echt te zot voor woorden was! Toch mag er wat meer variatie komen, of althans meer vegan opties in restaurants! In Laken en Jette mogen er eerder meer koffie- of brunch bars komen. Nu zijn er teveel van die bruine kroegen, maar daar geeft de jeugd niet veel om.”


Bruzet: “Dankjewel, Afrodite! En heel veel succes met de Insta Stories de komende week.”


Geschreven door Amber Demuynck

bottom of page