top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverbruzetgazet

Mona: “De grote stad waar ik vroeger bang van was, is nu mijn thuis.”

Deze week kondigen we onze eerste ambassador aan! In deze rubriek gaat telkens één Brusselaar actief zijn op ons Instagram-kanaal. Hou dus zeker onze Instagram Stories in de gaten als je één week het leven van Mona Jünger, student Radio aan het RITCS, wil volgen. Je kunt haar elke zondagochtend aan het werk horen bij Studio Brussel terwijl ze de Hotlist presenteert. Stay tuned!



Bruzet: “Dag Mona, kun je jezelf kort even voorstellen?”

Mona: “Mijn naam is Mona en geboren in 1996. Ik ben opgegroeid in de rand rond Brussel, maar heb eigenlijk altijd geleefd in Brussel-Centrum. Momenteel studeer ik Radio aan het RITCS en presenteer ik op Studio Brussel. Het is mijn doel om van deze passie mijn job te maken.”


Bruzet: “En wat betekent Brussel voor jou?”

Mona: “Brussel was de grote stad waar ik als twaalfjarig meisje op de middelbare school werd gedropt. De grote stad waar ik bang van was. Hoe ouder ik werd, hoe langer ik er bleef hangen. In de drukte van Brussel, waar iedereen op zoek is naar zichzelf, vond ik ook mezelf. Brussel hielp me mezelf te ontdekken en te ontplooien. Brussel leerde me om open te staan en dingen te zien die ik nooit eerder zag. Brussel leerde me de grotere dingen kennen. De grote stad waar ik vroeger bang van was, is nu mijn thuis.”


Bruzet: “Wat is je favoriete plek in Brussel?”

Mona: “Een favoriete plek kiezen in Brussel is heel moeilijk. Vooral omdat je niet elk plekje kent, volgens mij kan je nooit elk plekje kennen in Brussel. Bij de ene plek voel ik heel veel nostalgie en komen er veel herinneringen bovendrijven, bijvoorbeeld het Sint-Katelijneplein. Bij de andere kan ik me dan weer moeilijk iets herinneren, zoals Fuse. Ik woon wel heel graag op de plek waar ik nu woon: tussen de Dansaertwijk en de Alhambrawijk. Een dorp binnen de grote stad.


Bruzet: “Zijn er dingen in Brussel die je graag zou willen veranderen?”

Mona: “Brussel mag van mij fietsvriendelijker worden. We proberen zo veel mogelijk de opwarming van de aarde tegen te gaan, maar Brussel doet heel weinig voor fietsers. Bewoners worden heel weinig gestimuleerd om te fietsen. Ook zelf spring ik veel te weinig op mijn fiets. Fietspaden en -snelwegen zouden al veel doen volgens mij.“


Bruzet: “Dankjewel, Mona! En veel succes met de Insta Stories.”


Geschreven door Amber Demuynck

bottom of page